måndag 31 maj 2010

Mors dag...


Vilken härlig dag att fira - precis som fars dag... Enda skillnaden för min del är väl att jag är mamma i det här hushållet, haha.. Fick en beställning på ett morsdags-kort av en kompis. Så här blev resultatet... Basen gjorde jag i vit Bazzill cardstock. Det rosa & vitrandiga pappret kommer från Inkido & det blå- och vitprickiga kommer från Magnolia. De blommönstrade pappret kommer från BoBunny & det är verkligen ett av mina favoriter. Stämplarna kommer båda från Magnolia. Flickan som sitter på staketet är stämplat på ett separat papper & sedan urklippt för att sättas på staketstämpeln. Det går också att maska. Då behöver man inte klippa & klistra men jag har inte provat på det än... Stämpelmotiven är färglagda med ProMarkers. Kanterna är chalkade med dark brown fluid chalk. I två av hörnen finns det diverse dekroationer - platta blommor, rosor, halvpärlor & knappar. texten "Världens bästa mamma" är utskriven på datorn & kanterna även där chalkade. Hoppas det föll i smaken... Ha det bäst - ingen protest. Kram Therese

5 kommentarer:

  1. Vilket underbart kort - och vilken skillnad att få ett sånt mot att få ett köpt morsdagskort från handeln...

    SvaraRadera
  2. såå fint vännen! Du inspirerar...

    SvaraRadera
  3. Du är så kreativ! Önskar jag var så duktig med! =)

    Kortet är verkligen jättefint!!

    Kram!!

    SvaraRadera