fredag 18 juni 2010

Hur gör man?



Ja den frågan ställde jag mig när jag fick frågan att göra ett kort till en kompis (kille) som: fyllt 30, flyttat, fått nytt jobb & en son! Kära nån... Det fick bli 2 kort. Sonen fick ett alldeles eget "Välkommen till världen"-kort & kompisen fick ett. Det hade som rubrik "Många gratulationer". Tyckte det satt på sin plats... haha... Till lilla Samuel gjorde jag ett kort med mörk Bazzill cardstock-bas. Prickiga pappret kommer från Inkido, liksom textstämpeln. I like! Minns inte riktigt (& ser inte riktigt på bilden heller) men tror att pappret bakom det prickiga är svagt ljustblått... Det fick bli en brun liten pappersbit under bägge stämpelmotiven också, dekorerade med lite halvpärlor. Stämplen med pojken på månen är från hÄnglar & stÄnglar. Chalkade kanterna med dark brown fluid chalk. Till pappan/födelsedagsfirande fick det blir ett kort med en stämpel från The Greeting Farm. Lånade den av en kompis. Helt räligt ska jag säga att det tagit ett tag för mig att börja gilla dem - de är ju ganska speciella. Men jag gillar dem! Basen är också mörk Bazzill cardstock. Det går för övrigt ganska mycket i blått.. Det blå pappret längst bak cvet jag inte riktigt vart det kommer från men det främre (som också är lite mönstrat) kommer från Creative imaginations. jag tycker så mycket om det! Lite blommor från Reprint & lite halvpärlor... Texten är utskriven på datorn på kartong. Bägge stämpelmotiven är färglagda med proMarkers. Nu har solen tittat fram igen... Dags att gå ut & plantera det sista (jag är ganska trög i starten men nu ska plantorna i...) Ha en skön dag! Kram Therese

4 kommentarer:

  1. Superfina kort! Snygg blogg du har!!!
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Underbara kort som Alltid ♥ /Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Underbara kort! :)
    Greeting Farm stämplen passade perfekt ju!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Superläckra! Det översta med vimpeltexten blev min favorit - snyggt färglagt åxå! :-)

    SvaraRadera