tisdag 6 juli 2010

Rabarber....


Sommar är verkligen rabarber & jordgubbar... Jag fick för mig att jag skulle göra en rabarberpaj (aldrig gjort innan...) när jag hade lite kompisar på besök för ett tag sedan. Denna paj e verkligen supergod! Det visade sig att den ena kompisen egentligen inte tyckte om rabarberpaj - men den här gillade han! Måste ju vara ett bra betyg... Receptet kommer från Sara - hon har inga recept på bloggen men en massa annat fint som jag tycker ni ska titta på...
Ytan blir knäckig & mumsig.Fantastiskt!

Till en pajform
Rabarber i önskad mängd
200 g margarin
3 dl mjöl
3 dl havregryn
3 dl socker
1 dl sirap
1 dl mjölk
1 tsk bakpulver

Skala rabarberna om det verkar behövas & lägg de osockrade i en pajform.
Blanda ihop övriga ingredienser & låt koka upp. Häll över rabarbern.
Grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter i 225 grader.
Serveras med glass eller vaniljsås... Mums!

Ha en skön kväll! Kram

1 kommentar:

  1. Ja visst är den! Istället för rabarber kan man ha äpplen och den är lika god!! Jag gör alltid denna pajen. :)

    Kram Sara

    SvaraRadera